BESTELLEN

BETALEN

BEZORGING

RETOURNEREN

ALGEMENE VRAGEN

                                                                                                                                                                                          

BESTELLEN

Hoe kan ik online een bestelling plaatsen?

Het is eenvoudig om in de Cars Jeans webshop een bestelling te plaatsen en je hebt geen account nodig. Een account is wel handig als je vaker bij Cars Jeans online wilt bestellen zodat wij al jouw gegevens en je order historie voor jouw bewaren.

Klaar om te winkelen bij Cars Jeans

  1. Zoek een de artiekelen uit die je leuk vindt, selecteer de juiste maat en kleur. Vervolgens klik je op "Bestellen". Het artikel wordt nu aan je winkelmandje toegevoegd
  2. Als je alle artikelen hebt gevonden en deze in je winkelmandje hebt gedaan klik je rechtsboven op het winkelmandje. Je krijgt dan een overzicht van alle items welke je hebt toegevoegd.
  3. Ga naar de volgende stap. Hier kan je inloggen op je account of verder gaan als gast.
  4. Vul je adres gegevens of controleer de gegevens uit je account.
  5. Kies je verzendmethode
  6. Kies hoe je wilt betalen en rond je bestelling af. Je zal nu door gelinkt worden naar de gekozen betaalmethode om je betaling en je bestelling af te ronden.

Kan ik ook bestellen zonder account?

Het is niet nodig om een account aan te maken voor je bestelling. Je kan als gast ook bestellen. Wel heeft het voordelen om een account aan te maken. Zo kan je altijd makkelijk terug vinden welke artikelen en maten je eerder hebt besteld en bewaren wij je adres gegevens zodat je deze niet bij een nieuwe order hoeft in te voeren.

Ik heb een bestelling gedaan maar geen orderbevestiging ontvangen.

Het kan gebeuren dat de orderbevestiging in de ongewenste mail terecht komt. We raden je aan daarom altijd eerst je map met ongewenste mail of spam te controleren. Mocht de mail hier ook niet in zitten kan het zijn dat de mail later binnen komt. Mocht je na 15 minuten nog altijd niets hebben ontvangen en je wilt zeker zijn dat je order goed is doorgekomen kan je contact opnemen met onze klantenservice via het Contact formulier of via support@carsjeans.nl.

Hoe weet ik welke maat ik heb?

Als je vaker een artikel van Cars Jeans hebt gehad kan je de maat makkelijk terug vinden in het andere artikel. Mocht je niet zeker zijn kan je altijd onze Maattabel raad plegen. Op bijna iedere productpagina vind je een link naar onze Maattabel zodat je met enkele simpele meetingen weet welke maat het meest geschikt is voor jouw.

Hoe weet ik of mijn bestelling goed is verwerkt?

Als je bestelling is geplaatst, ontvang je een orderbevestiging per mail.

Zodra wij de bestelling hebben verzonden ontvang je een verzendbevestiging met Track & Trace code zodat je de levering in de gaten kan houden.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Helaas is het niet mogelijk je bestelling nog te wijzigen als de betaling is afgerond. Wel kunnen wij kijken of wij de order nog kunnen annuleren als deze nog niet is verwerkt in het magazijn. Je kan dan altijd een nieuwe bestelling plaatsen.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Indien je order nog niet is verwerkt in het magazijn kunnen wij deze nog annuleren. Indien de order al klaar is gemaakt voor verzending kan dit in de meeste gevallen helaas niet meer. Wel kan je er dan voor kiezen om de order bij levering n iet te accepteren. Deze zal dan aan ons retour gestuurd worden en na ontvangst zullen wij deze inclusief eventueel betaalde verzendkosten terug betalen op de rekening waarmee de betaling is gedaan

Als een artikel in mijn maat niet beschikbaar is, kan ik het dan toch bestellen?

Indien een artikel niet meer beschikbaar is in de gewenste maat is deze maat ook niet te bestellen. Wel kan je altijd bij één van onze verkooppunten kijken of het artikel hier nog beschikbaar is.

BETALEN

Hoe kan ik betalen bij Cars Jeans en is het veilig?

Je kan je bestelling bij Cars Jeans betalen met iDeal, Visa of Mastercard.

iDeal
Beschikbaar voor de meeste Nederlandse banken (o.a. ABN Amro Bank, Rabobank, Fortis en ING). Uit veiligheidsoverwegingen vindt de transactie plaats via je online bankrekening. Betalen is eenvoudig en vindt plaats op basis van dezelfde strenge veiligheidsvoorschriften als van je eigen bank.

Creditcard
Beschikbaar voor Visa en MasterCard. Je gegevens zijn beschermd tegen toegang door derden. Bij de meeste creditcards dien je ook een veiligheidscode in te geven en zijn je bestellingen ook direct verzekerd

Ik heb een bestelling gedaan maar geen orderbevestiging ontvangen.

Het kan gebeuren dat de orderbevestiging in de ongewenste mail terecht komt. We raden je aan daarom altijd eerst je map met ongwenste mail of spam te controleren. Mocht de mail hier ook niet in zitten kan het zijn dat de mail later binnen komt. Mocht je na 15 minuten nog altijd niets hebben ontvangen en je wilt zeker zijn dat je order goed is doorgekomen kan je contact opnemen met onze klantenservice via het Contact formulier of via support@carsjeans.nl.

BEZORGING

Wat zijn de verzendkosten?

Voor orders met een totaalbedrag boven € 59,- is de verzending gratis. Voor orders onder de € 59,- bedragen de verzendkosten € 3,95 in Nederland en € 4,95 naar België voor levering aan huis en € 2,95 voor levering bij een DHL Parcelshop.

Wat is de levertijd?

Wij proberen orders welke tot 15:00 uur gedaan worden op werkdagen nog dezelfde dag te verzenden. Het kan zijn door drukte dat wij dit niet redden. We hanteren dan ook een levertijd van 1 -3 werkdagen. Nadat wij de order hebben verzonden ontvang je van ons een verzendbevestiging met een Track & Trace code zodat je de levering zelf in de gaten kan houden. Mocht je nog 4 dagen nog niets van ons hebben gehoord en je pakket nog niet hebben ontvangen neem dan contact op met onze klantenservice via het contact formulier of via support@carsjeans.

Wat moet ik doen als ik een beschadigd of verkeerd artikel heb ontvangen?

Als je een verkeerd of beschadigd artikel hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via het contact formulier of via support@carsjeans. Zij zullen je klacht in behandeling nemen. In de meeste gevallen zullen wij je vragen om foto's te sturen van het artikel.

RETOURNEREN

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Mocht je niet tevreden zijn met een deel van je bestelling of je hele bestelling kan je deze binnen 14 dagen aan ons retour sturen. Je ontvangt hiervoor een retourlabel in de doos. De kosten voor het gebruik van het retourlabel bedragen € 4,99 welke wij bij de terug betaling in mindering brengen op het terug te betalen bedrag. Voor een snelle afhandeling adviseren wij om het mee geleverde retourformulier zo compleet mogelijk in te vullen.

Indien de originele verpakking niet beschadigd is, gebruik je deze om je bestelling te retourneren. Het is niet mogelijk een artikel te ruilen. Als je een artikel wilt ruilen, plaats dan een nieuwe bestelling en stuur je huidige bestelling aan ons retour.

Het retourproces

  1. Voor een snellere afhandeling adviseren wij een ingevulde retourformulier aan het pakket toe te voegen.
  2. Lever je pakket in bij bij een DHL service punt
  3. Je ontvangt een 'bewijs van aflevering'. Dit is een bevestiging dat je het pakket hebt afgeleverd. Bewaar dit bewijs goed. Volg je pakket met het 'retournummer' op je afleveringsbewijs. Zodra we je retourzending hebben ontvangen, krijg je van ons een bevestiging per e-mail.

Wat bedragen de kosten voor retourneren?

Wij bieden geen gratis retourzendingen aan. De kosten voor de retourzending bedragen € 4,99 bij verzending via DHL. Dit bedrag zullen wij in mindering brengen op het terug te ontvangen bedrag. Maak hiervoor gebruik van het door ons mee geleverde retourlabel.

Waarom kan ik mijn pakket niet gratis retourneren?

Door geen gratis verzending aan te bieden hopen wij dat er beter nagedacht wordt over wat er besteld wordt en zo de retouren en het aantal bewegingen van de vervoerders te verminderen. Hierbij hopen wij bij te dragen aan een lagere C02 uitstoot doordat er minder bewegingen door vervoerder gemaakt moeten worden.

Hoe weet ik of mijn retourzending goed is aangekomen bij Cars Jeans?

Als je je pakket hebt ingeleverd bij de vervoerder ontvang je een verzendbevestiging, bewaar deze goed. Zo kan je altijd terug zien of je pakket bij ons is aangekomen. Tevens zullen wij na de verwerking van je retour een bevestiging sturen per mail en kan je de verwerking terug zien in je account.

Waar moet ik mijn retourzending naar toe sturen?

Je kunt je pakket retour sturen naar:
Cars Jeans & Casuals
T.a.v webshop retouren
Generaal Vetterstraat 67
1059 BT Amsterdam
Nederland

Bewaar je verzendbewijs welke je krijgt bij het verzenden van je retour goed. Deze kan nodig zijn mocht je pakket niet bij ons binnen komen.

Wanneer ontvang ik mijn betaling retour?

We streven erna om het bedrag van je retour binnen 14 dagen terug te betalen op de rekening waarmee is betaald. Mocht je na 14 dagen nog niets ontvangen hebben, neem dan contact op met onze klantenservice via het contact formulier of via support@carsjeans.

Worden verzendkosten ook terug betaald?

Indien je de gehele order terug stuurt en verzendkosten hebt betaald zullen wij de verzendkosten ook terug betalen (dit zijn niet de kosten voor de retourzending). Mocht je een deel van je order retour zenden zullen wij enkel het bedrag van de retour gestuurde artikelen terug betalen.

ALGEMENE VRAGEN

Naar welke landen kunnen jullie mijn order verzenden?

Momenteel is het mogelijk om je order te laten afleveren in Nederland, België en Duitsland. In de toekomst zullen hier andere landen bij komen.

Waar kan ik een klacht melden?

Mocht je niet tevreden zijn met een artikel van Cars Jeans raden wij je altijd aan om eerst contact op te nemen met het verkooppunt. Mocht je er met het verkooppunt niet uitkomen of mocht het artikel in de Cars Jeans webshop gekocht zijn kan je contact opnemen met onze klantenservice via het contact formulier of via support@carsjeans.

Wat is de garantie op mijn bestelling?

Op alle artikelen heb je ten minste 6 maanden wettelijke garantie. Zodra je een artikelklacht bij ons meldt na de garantietermijn bekijken wij of er nog garantie van toepassing is en wat een passende oplossing voor het probleem is. Neem voor klachten contact op met onze klantenservice  via het contact formulier of via support@carsjeans.

Waar vind ik verkooppunten van Cars Jeans?

Wij hebben geen eigen winkels, maar je kunt ons wel kopen in verschillende verkooppunten. Je kunt al de verkooppunten vinden via onze storelocator.

Waarom wijkt de kleur van het artikel wat ik heb ontvangen af van de kleur van het artikel op de website?

Dit ligt waarschijnlijk aan je monitorinstellingen. De instellingen op je beeldscherm kunnen invloed hebben op de kleur van de items die je bekijkt.